De financiele crises is wereldwijd het gesprek van de dag. Duizenden bedrijven lijden onder de inkakkende economie. Al hebben wij niets te klagen, ook The Ticket Enterprise ondervindt enige hinder. Consumenten gooien nu eenmaal veel minder snel een paar honderd euro op tafel voor een kaartje naar Formule 1 of MotoGP. Al weken zijn we druk bezig met het boosten van onze sales. Vandaag hebben we onbewust dé oplossing gevonden, en wel drie uur geleden om precies te zijn. Toen maakte onze ticketpartner Ferrari bekend dat legende en voormalig wereldkampioen Michael Schumacher de gewonde Felippe Massa zal vervangen in de resterende Formule 1 races dit seizoen.
‘Leuk’, dacht ik. En onmiddellijk daar achteraan: ‘Wow, dit zou wel eens goed kunnen zijn voor de business…’. Op het forum van De Telegraaf werd gejuicht en gejoeld. Eindelijk werd Formule 1 weer aantrekkelijk, gelukkig kwam de koning van F1 nog één keer terug. Meteen mijn manager gebeld en onze raderen draaien op topsnelheid. We moeten dit commercieel goed gebruiken.
Echter, de moeite blijkt bijna niet nodig. Hoeveel impact dit bericht heeft, blijkt als ik ons ordersysteem induik. Het totaal aantal orders vandaag is nu al drie maal zo hoog als in de weken hiervoor. De impact van ‘Schumi’ is bizar. One man can really make a difference…